Felix Knysh: Я націлений на свідому авдиторію

Сьогодні Артем Бондаренко, він же Felix Knysh, спільно зі студією Rakurs Records представляє аудіовізуальну імпровізацію "PROCRASTIMEDITATION 2", виконану на глюкоофоні вітчизняного виробництва. Докладніше про все це — у невеликому інтерв’ю з Артемом.

Felix Knysh — доволі нове ім’я для музичного світу, але людина, яка за ним стоїть, уже встигла всесторонньо реалізуватися у відеопрадкшені, зокрема має чималий досвід композиторської роботи. Однак "PROCRASTIMEDITATION 2" — це одна з перших робіт автора, де фокус очевидно зміщений у сторону музики.

 

"Прокрастинація — психологічний термін, що окреслює схильність людини відкладати неприємні завдання на потім, тяжіння до справ, що приносять більше задоволення або швидший результат.
Медитація — це збірна назва набору практик, які використовують для покращення фізичного та ментального стану.

А тепер зупиніться на кілька хвилин.
Зробіть глибокий вдих, одягніть навушники.
Та спробуйте зануритись у світ "прокрастимедитації".

Шлях до музики

Музика займає одну з ключових ролей у моєму житті. Вона завжди формувала і далі формує мене, найперше як творчу особистість. Причому, відлуння цього впливу мало різний характер на різних етапах життя.

Наприклад, я із самого малку почав пізнавати світ кіно та світ відеоігор. І бувало таке, що я міг запустити картридж із грою "Vectorman" або "Dune 2" просто задля того, щоб зайти в меню та потреково послухати саундтрек. З фільмами те саме. Був такий "Baby's Day Out" 1994 року. Я міг дивитись касету з ним по кілька разів на день, переважно через музику, яка водночас мене й надихала, і лякала своєю силою. Я міг цілими днями наспівувати та програвати в голові улюблені мелодії.

Felix Knysh

На жаль, до музичних гуртків я не потрапив, бо зростав у родині спортсменів. Але з підліткового віку почали з'являтися думки, якимось чином долучитись до світу створення музики, залишити в ньому частину себе.

Уже закінчуючи інститут, я розумів, що не піду працювати за спеціальністю, та, згодом, я зміг придбати собі мідіклавіатуру Casio LK-165. Основним критерієм вибору стали низька ціна та можливість під'єднання до комп'ютера — для подальшого використання різноманітних віртуальних інструментів. Це був 2009 рік. Його можна вважати початком мого творчого музичного шляху. За кілька років, я вже почав публікувати в мережі свої перші треки. Маленькі творчі радості з великими амбіціями.

 

Першим, що я зробив після всіх технічних налаштувань мідіклавіатури, був друк завантажених з інтернету книжок по оркестровці, сольфеджіо, зведенню та мастерингу. Я занурився в цей океан, наче суха губка. Насправді мені й досі цікаво залазити більше у форму ніж у виконання. Саме тому, я позиціоную себе як point and click композитор, а не виконавець. Звісно, без відповідного набору знань та вмінь це не працює, бо мелодії народжуються в голові й у фізичний світ вони потрапляють через руки, що шукають потрібні комбінації (в моєму випадку) на клавіатурі.

Перехід до відео та робота з BrahmaFilms

Паралельно я розвивався у сфері фото з подальшим "переходом" у відео. Події в той період розгорталися дуже активно. Фотосесії, викладання у фотошколі, зйомки телепередач, перші проби створення короткометражок або відеопоезії. Врешті-решт ми з друзями заснували BrahmaFilms — власний відеопродакшн, з яким працюємо до сьогодні. Це почало приносити гроші і стало основним заробітком. Тож, музика поступово відходила на другий план і більше нагадувала хобі.

Це тривало до кількох переломних етапів. Першим було використання одного з моїх ранніх треків у нашій поетичній короткометражці "Его". Тоді я отримав перший живий фідбек, який мене непогано так зарядив.

 

А другим, і скажу без перебільшення, найважливішим етапом у творчому житті кожного з команди, стала робота над фільмом "Between Sun and Moon" для нашого друга, гуру та наставника Євгена Дзюби. Під час роботи над цією картиною, я дав Євгену послухати свої ранні музичні напрацювання та запропонував озвучити деякі сцени. Так я став головним композитором цього фільму, а написання музики повернулось до мого життя.

"Місце дії фільму — людська свідомість у всесвіті. Свідомість індивіда через кризу відкриває закон причин і наслідків."

Загалом із відео я працюю вже приблизно 15 років, 10 з яких — на професійному рівні, саме з моменту створення продакшену. Як і музика, це також невіддільна частина мого життя, що тісно пов'язана з любов'ю до кіно.

Ідея "PROCRASTIMEDITATION 2"

"PROCRASTINATION 2" — це насамперед творчий експеримент. Це також перевірка себе, як митця. У мене часто бувають пориви щось створювати, у які я, маючи навіть незрілу ідею, намагаюсь її втілювати. Адже у творчості первинною є енергія, з якою ти берешся за будь-який твір. Так було і в цьому випадку, мене рухало натхнення і більшість ідей народжувались по місцю, у студії.

03

З Rakurs Records ми знайомі з моменту її відкриття. Команда BrahmaFilms долучилася до студії як відеопродакшен. Під час зйомок лайв-сесій, відеооглядів та інтерв'ю мене не покидала думка приїхати до студії та використати хоча б кілька відсотків її можливостей. Я радий, що це нарешті сталося.

Будь-якому незалежному музиканту чи композитору варто виносити свої твори в коло професіоналів. Це важливий етап у зростанні, пошуку потрібного відгуку та натхнення.

Novadrum від вітчизняного виробника

Я давно задумувався над покупкою глюкофона, або ханга, або якогось іншого медитативного інструменту. Й одного дня побачив у стрічці Instagram рекламу Novadrum. Зацікавив мене насамперед звук. Він автентичний, має власний шарм. Це дуже важливий критерій для мене. Приємно, що в Україні є виробник такої якості.

Novadrum

Я зупинив свій вибір на невеличкому глюкофоні, бо брав також і для доньки. Це, до речі, її іграшки розкидані в мізансцені кліпу.

Творчість під час війни

Перші дні я не жив. Я споглядав своє життя розмитою проєкцією десь на недосяжній відстані. Гадаю, у багатьох було подібне. А ще, на мою думку, творчим людям у такі періоди по-особливому важко. Коли ти живеш метою ділитись своїм внутрішнім світлом, щоби покращити навколишній світ, але при цьому бачиш навколо руйнацію, це не може не залишати негативний відбиток.

Трохи оговтавшись від жахливих новин, я почав писати музику. Багато писати. Це був стан потоку сформований небажанням приймати реальність. А згодом в Instagram мені почали траплятись арти різних ілюстраторів на підтримку України. Й от тоді я відчув прилив сил. Вони заряджали та надихали. Майже одразу народилась ідея створити про цих митців фільм. Ми командою доформували концепт і з того моменту повернулись до творчої роботи. За рік фільм був готовий. І більша частина музики, яку я написав на початку війни, стала його саундтреком.

"INDIE — це фільм про війну в Україні очима та відчуттями українських і всесвітніх митців. Це одна велика історія про те, як люди, опинившись у війні або дізнавшись про неї, живуть у цих подіях і перетворюють їх на зображення."

Також мені пощастило долучитися до команди "Шelter+". Вони на той момент активно займались підтримкою ВПО: гуманітарна допомога, допомога із житлом, гуртки для дітей переселенців тощо. Роман Морозов запропонував мені зняти про це короткометражний фільм. Але так збіглося, що в тому році Шелтеру виконувалось 20 років. Тому фільм вийшов набагато масштабнішим ніж планувався.

 

Робота над повноформатником

Я працюю над альбомом уже протягом двох років. Він завершений на 95 %. Залишилося записати кілька вокальних вставок та зробити мастеринг на студії.

У певному сенсі "PROCRASTIMEDITATION 2" можна назвати його тізером. Альбом буде колажем сплетених між собою кросжанрових треків, і його головна мета — розвантаження слухача від безкінечного потоку інформації в нашій повсякденності.

На жаль, зараз мало хто слухає виконавців альбомами. Та я націлений саме на свідому авдиторію, на тих, хто як і я, полюбляє занурюватись у композиції, їхні структури та форми, відчуваючи масштаб твору.

Felix Knysh у мережі:

https://www.youtube.com/@felixknysh/videos
https://www.instagram.com/felixknysh/

Фото надані героєм матеріалу 

Neformat.com.ua ©