Звіт з виступу Extreme Noise Terror у Києві (Блог)
23 лютого в Києві відбувся перший організований Barefoot Mosh Booking концерт — виступ знаного британського панк-гурту Extreme Noise Terror. Музиканти на сцені вже понад 30 років. За цей час вони встигли стати зразком еталонного ді-біту / краст-грайнду. До України гурт приїхав уперше (а, може, і востаннє, що казали й самі музиканти, й організатори).
Ми побували на цьому концерті та готові поділитися своїми враженнями. Зауважимо, що 24 лютого Extreme Noise Terror виступили також у Харкові, але нас там не було, тому й звіту відтіля не буде)
Для початку коротко про клуб. У Volume Club довелося побувати вперше і враження загалом приємні. Приміщення радує не тільки хорошим звуком, але також і гарним дизайном та вдалим плануванням. При цьому сам простір клубу ідеальний для подібного типу концертів — місця не надто багато, але й не надто мало. Людей 300 туди, мабуть, за потреби, вміститься. Але є й невелика ложка дьогтю — це розміщення клубу. Для нас, як для немісцевих, добратися до Волюму було невеликим квестом (метро-маршрутрка-пройтися пішки), а вибратися — трошки більшим. Та врешті на Вирлицю ми таки доїхали вчасно (і економно).
Тепер стосовно самого івенту. Розпочався він вчасно, а гурти загалом дотримувалися оголошеного таймінгу, що завжди радує.
Першими виступали столичні грайндери Zombies Eat My Neighbours. Вони потужно стартували, презентувавши публіці добре злагоджений сет традиційного грайндкору. Паузи між піснями були невеликими, але водночас добре запам’яталися через гостросоціальні меседжі гурту.
Другими на сцену вийшли чернігівські ветерани хардкору Remorse. Гурт на сцені вже понад 15 років і є чи не найстарішим діючим панк-колективом країни. При цьому зовсім недавно хлопці випустили п'ятий повноформатний альбом "Inevitable Punishment". Пісні з нього якраз можна було почути на київському виступі. Утім, музиканти встигли зіграти також багато старих-добрих хітів.
Філ Добров (Robustfellow) відзначає фірмові стрибки Remorse та купу якісного мерчу.
"Всі групи та публіка були на висоті. Порадували:
- Zombies Eat My Neighbours саркастичними вставками між скорострільними та качовими композиціями;
- Remorse зарядили старими та зовсім свіжими темками з фірмовими стрибками від Сєні;
- Extreme Noise Terror — навіть вчотирьох видали цунамі потужної енергії, не залишивши жодної байдужої душі в залі. 30+ років на сцені, залишається тільки захоплюватися такою бадьорістю і щільністю.
Підкреслили атмосферність кілька валіз різноманітного відмінного мерчу від гостей (вініли, диски, нашивки, футболки)."
Хедлайнери вечора Extreme Noise Terror виступали третіми, що було не зовсім типово для української концертної практики, але не можна сказати, що це стало якимось мінусом для глядачів. Важливим нюансом виступу гурту була відсутність оригінального вокаліста Діна, який через різке погіршення стану здоров'я в останній момент був змушений відмовитися від поїздки в Україну. До останнього організатори готувалися приймати музиканта, навіть з хворою ногою, але увечері перед самим концертом у Діна стався рецидив іншої, більш давньої хвороби, тож приїзд став неможливим.
Співзасновник Barefoot Mosh Booking, Олександр Масовець, поділився з нами своїми думками щодо цієї ситуації:
"Приїзд Extreme Noise Terror, звісно, став знаковим для Barefoot Mosh Booking. Перші два івенти й вже стільки шуму навколо них.
З негативного: у першу чергу, настрій публіці та нам, організаторам, зіпсувало суттєве погіршення стану здоров’я Діна Баклі-Джонса, одного з вокалістів і засновника гурту, в переддень івенту в Києві. Ми отримали чимало розлючених повідомлень через це, що також вплинуло на відвідуваність обох івентів. Доводилося пояснювати медичний стан Діна і що це абсолютно поза межами нашого впливу.
Також дещо розчарувала публіка у Харкові. За весь час організації та промоції івенту відчувалась певна дистанція та відстороненість. Хочеться думати, що це через те, що ми новий букінг і ще не познайомились близько з аудиторією.
З позитивного: британці відіграли на максималках, навіть попри сильну втому після 12-годинної подорожі до Києва і ночі в сидячому потязі, дуже організовані та круті люди. Окремо варто сказати усім гуртам і відвідувачам дякую за енергійні виступи та хаос під сценою)
Якщо провести товсту лінію під івентом, то початок покладено. Далі букінг чекають нові привози та нові історії".
Новина викликала обурення певної частини відвідувачів у соцмережах, а деякі навіть вимагали повернути їм гроші за квиток. Паніка, втім, виявилася даремною, адже і без Діна англійці Оллі, Майк, Ендрю і Бен видали потужну програму. Їх сет включав пісні з майже усієї обширної дискографії гурту, починаючи з альбому "A Holocaust in Your Head" (1989) та спліта з Chaos UK (1986) і закінчуючи матеріалом з останнього альбому. Левову долю програми складали d-beat бойовики, які час від часу розбавляли грайндкорові треки. А наприкінці сету хлопці ще й зіграли кавер на класиків британського панк-року Sham 69.
Гурт Дідько Лисий з Полтави розпочав метал-частину концерту. Хлопці теж не новачки на сцені. Вони грають з 2010 року, а у їх дискографії вже два повноформатні альбоми. Матеріал гурту тяжіє до більш класичного дез-металу, що колектив і передав на сцені, зігравши потужний сет. Однак, на жаль, значна частина відвідувачів покинула клуб після виступу Extreme Noise Terror і не змогла гідно оцінити хлопців.
Завершувала концерт британська дез-метал команда Desecration . Хлопці грають хороший британський олдскульний дез, та, на жаль, через брак часу вони поспішали звершити сет, а тому звучав він дещо сумбурно. Та й людей поменшало, оскільки на момент виступу глядачі вже виглядали досить стомленими. Власне, це можемо сказати і про себе.
У цілому, концертом ми задоволені. Лайн-ап був підібраний вдало, хоча кількість гуртів могла б бути трохи меншою. Звук у клубі теж порадував, як і організація івенту загалом. Хоча при такій масштабній та добре організованій рекламній кампанії, а також знакових нішевих хедах, ми очікували на більшу відвідуваність. На око ж прийшло близько 150 людей, що не так погано, але точно могло бути краще. Утім, складно сказати, що це вина організаторів, швидше мав місце вплив якихось об'єктивних факторів.
Подібну думку поділяє і Олександр Білоус (GoodGuysGoGrind), який поділився з нами своїми враженнями від івенту.
"Я давно обвів червоним фломастером дату 23.02.19 у своєму календарі. Приїзд легендарних англійців в обличчі Extreme Noise Terror та Desecration змусив мене скасувати всі важливі зустрічі цього дня.
Тож день я розпочав з миски пельменів, кількох альбомів ENT (для підняття тонусу), далі була брудна маршрутка та морозна прогулянка до клубу. Перш за все, здивувала кількість людей під клубом, чесно кажучи, я очікував побачити значно більше людей... Столична тусовка мене розчарувала. Можливо, зіграла роль новина, що британці приїхали без Діна, але це не міг бути той смертельний фактор. Тим паче, що ні банда, ні організатори в тому не винні... Але маємо, що маємо.
Цей концерт дійсно мені запам'ятався теплою та дружньою атмосферою. Всі банди старались викластись на повну. Перший гурт Зомбі Їдять Моїх Сусідів дав гарний поштовх та розігрів всіх присутніх своєю експериментальною музикою. Ветерани Реморс вкотре показали високу якість, їхній фірмовий стиль та подача просто болюче дала по обличчю всім. Далі вийшли на сцену ті, на кого я чекав, ENT. Хто б що не казав, але навіть без Діна хлопці показали та покарали. Надзвичайно професійна подача, гідний звук та просто чиста і не штучна агресія — це те, що отримали всі ті люди, які змогли відвідати цей захід.
Дез-металеву частину концерту розпочали Дідько Лисий. Чесно кажучи, вони мене не дуже вразили. Але хлопці старались і народ, що лишився, мошив під сценою з останніх сил, а це про щось та й свідчить. Останньою вишнею на торті стали Desecration. Чуваки практично не налаштовувались, вийшли на сцену і показали, що таке справжній дез-метал. Далі було пиво, багато балачок, таксі додому і п'яний сон. Ось так мені запам'яталась дата 23.02.19."
Наступні івенти Barefoot Mosh Booking заплановані вже на квітень. Мова йде про шведських крастерів Martyrdöd та британських ветеранів хеві-металу Tank. Ми плануємо відвідати, як мінімум, перший концерт і маємо надію, що вони пройдуть успішно, адже це означатиме, що букінг продовжить взятий напрямок і буде нас надалі радувати подібними тематичними привозами.