Molfar оновили статистику музичних смаків українців

Днями вийшло нове дослідження OSINT-спільноти Molfar – її учасники з’ясували, яку музику, якою мовою та на яких стримінгах слухали українці впродовж останнього півріччя.

За даними із відкритих джерел, які наводять Molfar, найпопулярнішою музичною платформою в Україні на сьогодні є YouTube Music – трафік його відвідувань значно перевищує показники конкурентів. На другому місці Spotify, а за ним йде Deezer. Тобто Apple Music навіть не увійшов у топ-3.

Стосовно топів, в чартах найпопулярнішого зараз YouTube Music більшість прослуховувань припадає саме на українських виконавців – вони становлять 62% від загальних прослуховувань. Схожі результати демонструє Spotify, на якому 45% загальних прослуховувань це саме українська музика. Однак 18% у чартах Spotify все ще займають російські музиканти. Найбільше російської музики слухають на Apple Music21% топ-чартів.

Загалом, у другому півріччі війни, за словами дослідників, кількість російських виконавців на всіх платформах або не змінилась, або зменшилась (винятком є Deezer). Проте в Україні спостерігається й інша цікава динаміка:

"Кількість українських виконавців на всіх платформах також зменшилась, причому суттєво: на 14% – в Youtube Music, на 11% – у Deezer, на 8% – у Shazam, і на 2% – в Apple Music. Їх замінили собою групи та артисти з інших країн (не рф та рб) усюди, окрім Spotify – у топ-100 композиціях на цій платформі влітку 2022 було лишень 38 українських виконавців, а взимку 2023 їх стало вже 45", – йдеться на сторінці дослідження.

Однак це не змінює того факту, що української музики всюди в Україні тепер слухають більше, аніж російської. Жанрами, в яких український слухач все ще надає перевагу артистам із росії, є реп та phonk.

Також дослідники Molfar приділили увагу мові виконання пісень – разом із популярністю самих українських артистів зросла й популярність українськомовної творчості. Так в січні українська мова виконання становила більше половини топ-10 пісень в YouTube Music та Apple Music. В той самий час українські користувачі Spotify слухали іноземні пісні майже на рівні із українськими, а в Deezer та Shazam українці надали перевагу іноземним трекам.

Загалом Molfar провели потрібне й ґрунтовне дослідження, яке унаочнило важливі зміни. Радимо із ним також ознайомитися самотужки – там є багато цікавих нюансів, а також доступна статистика минулого півріччя для порівняння, про яку ми також писали тут