Фотомомент: Ольга Андросова
Продовжує нашу рубрику Ольга Андросова, фотографиня, яка заради концертів всього кілька місяців тому перебралася з Дніпра до Києва. Дізнаємося більше про її творчість та сподіваємося, що карантин мине щонайшвидше.
На життя Ольга заробляє веб-розробкою, у вільний час займається музикою та фотографує. Дівчина – часта гостя дніпровських та київських концертів. У її об'єктив потрапляло чимало гуртів-учасників Neformat Family Gigs, вона робила репортажі з Аутсайдер фесту, Paradise Lost, 10-річчя Stoned Jesus, фестивалю Bezviz та багатьох інших цікавих івентів.
Однією з улюблених робіт є знімок гурту Kontur на фестивалі Гоголь Фест, що проходив у Дніпрі у вересні 2019-го. Для мене він особливий, оскільки навіює теплі спогади та подобається чисто візуально. Сам фестиваль мав доленосний характер – там я познайомилась з командою kontrabass promo, чия ініціатива та діяльність мені дуже імпонує. Герої знімку – це самобутній проєкт киян, яких я дуже раджу до ознайомлення. Пам’ятаю ту пізню ніч, вимотаний стан, (каюсь) вже починала збиратися їхати додому і не знімати нічну сцену до кінця. Тут до мене підходить Юра Базака (ред. засновник концертної агенції kontrabass promo), та каже, що зараз вийдуть цікаві тіпи, які грають сладж на тексти на зразок макулатури. Ці два тригери мене змусили залишитися та зануритися в особливу атмосферу у напівпустому залі. Ні про що не пошкодувала:)
Kontur (Дніпро, ГогольFest, 2019)
Початок захоплення
Знімати я почала зовсім нещодавно, у 2018 році, коли працювала журналісткою в регіональному ЗМІ. Саме на момент мого приходу до редакції там з’явилася спільна камера, тож я старалась брати завдання, де потрібно знімати репортаж, щоб більше практикуватись у фотографії. Так я відзняла свій перший концерт – вагоновожатые та Курс Валют в клубі Module. Трохи пізніше мої батьки, які повністю підтримують всі мої захоплення ще з дитинства, примітили мою тягу до фотографії та подарували камеру, на яку я знімаю й досі.
вагоновожатые (Дніпро, 2019)
Співпраця
Попри мій невеликий досвід, якщо міряти часом, я вже встигла попрацювати з досить великою кількістю виконавців та взяти участь у кількох масштабних музичних івентах. Якщо говорити про конкретні гурти, то через мій об’єктив пройшли, мабуть, майже всі дніпровські виконавці (логічно, бо знімала я найбільше у рідному місті). З більш відомих фотографувала Vivienne Mort, 5nizza, Stoned Jesus, вагоновожатые, White Ward, 1914, Space of Variations, ХЗВ, Sinoptik, Latexfauna, Yuko, Bahroma, Жадан і Собаки, із закордонних Crazy Town, The 69 Eyes, Paradise Lost, Shortparis та інші. Загалом я намагаюсь знімати якомога більше локальних гуртів, бо хочу підтримувати українських митців хоча б за допомогою фотофіксації їхніх виступів або зйомки на промо.
На цей момент відзняла такі події як БеZVIZ Festival, Гогольfest, Winter Mass, Neformat Fest, Outsider fest та кілька десятків концертів.
shortparis (Київ, 2019)
Улюблені роботи
Не буду оригінальною, якщо скажу, що не можу обрати свої улюблені роботи. У мене є особистий приблизний перелік якостей вдалого знімка: пік емоції, світловий візерунок, композиція об’єктів у кадрі та погляд. Для мене переможним знімком буде не заморозити стрибок у повітрі, а зловити погляд виконавця, бо очі загалом є моєю улюбленою точкою в фокусі на фотографії.
Також мені подобаються знімки, де вдалось втілити художній задум: чи то мультиекспозиція, чи кадр через лінзу. Одна з причин, чому мене захоплює саме концертна фотографія, це те, що у спостерігача розв’язані руки і можна знімати не "суху дзвінку" репортажку, а експериментувати.
Kraken Landau (Дніпро, 2019)
Натхнення та умови для роботи
Питання натхнення дуже об’ємне, коротко – мене захоплює сам процес і результат. Я можу прийти на концерт у поганому стані, але в процесі зйомки забуваю про це, бо азарт бере верх. Зокрема, якщо ми розмовляємо про концертну фотографію, мене надихають як і харизма і музика виконавців, так і віддача слухачів у залі, бо саме так ти можеш повноцінно відчути вайб івенту та передати його через об’єктив своєї камери.
Bojevilla (Київ, 2020)
Труднощі
Не секрет, що з технічної точки зору найбільша проблема на концерті – це світло. Я багато знімаю на маленьких майданчиках, тому вже трохи набила руку на зйомці за різних умов, також можна трохи хитрити, підходити до техніка і просити включити трохи більше світла, якщо є така можливість. Ще до незручностей можна віднести натовп, особливо в тісному приміщенні, але, з іншої сторони, чим більше людей, тим краще для виконавців і для загального вайбу концерту, який потім буде дуже ефектно виглядати на фото. І останнє за переліком, але не важливістю, це акредитації. Зазвичай організатори сприяють фотографам потрапити на подію, але іноді є проблеми з комунікацією.
Lukewarm Ocean (Дніпро, 2020)
Техніка
У мене досить скромний набір: камера Olympus Om-d E-M5 Mark II та об’єктиви 12-40mm f2.8, 45mm f1.8 та 40-150mm f2.8. Моя беззеркалка дуже компактна та має ретро-стиль під плівковий фотоапарат (норм дизайн за свої гроші), тому часто бачу круглі очі колег-фотографів та чую питання, що на "це" можна зняти. Все ж дотримуюсь ідеї, що головне – це прямі руки. Однак останнім часом відчуваю, що ця камера мене трохи сковує і я не можу вижати з неї все, що хочу, тому у майбутньому думаю змінювати систему саме для репортажної зйомки.
Backchat (Київ, 2020)
Інші фотографи
Я багато слідкую як за нашими, так і за іноземними фотографами. Серед українських першим, на мій погляд, варто зазначити Юрія Грязнова (Kirai gigs), він профі. Мені дуже подобаються роботи Олі Закревської, у неї дуже соковиті та якісні знімки. Хочу відзначити фотографа Віталія Маріяша, я щиро захоплююсь його художнім підходом та рівнем професійності. Також полюбляю творчість Артема Пронова (Slippy Inc) за його сміливі та іронічні знімки. Зокрема хочу зазначити фотографку Аліну Плеську, я обожнюю плівкову фотографію, а знімати концерти в такому форматі це взагалі крутяк.
The Hiraeth (Київ, Outsider fest II, 2019)
Музичні смаки
Не обмежую себе музичними жанрами. Особливе місце в моєму сердечку залишається за такими жанрами як стоунер, сладж, панк-рок, блек-метал, джаз. Останнім часом слухаю багато електронної експериментальної музики. Загалом все ситуативно і залежить від настрою та періоду в житті. Думаю, плейлист Неформату розкаже трохи більше :)
Love'n'Joy (Київ, 2020)
Інші захоплення
У мене досить багато захоплень окрім фотографії. Гадаю, одне з найважливіших – це музика. Я граю на бас-гітарі та фортепіано. Перший інструмент фігурує в контексті гурту, а другий – для себе. Також люблю гарне кіно, книжки та біг.
З ким хотіли би попрацювати
Попрацюю з усіма, кому цікаві мої роботи:) Я переїхала наприкінці січня до Києва, щоб мати можливість співпрацювати з більшою кількістю організаторів та гуртів (до цього часто їздила з Дніпра, але було надто незручно і затратно). У найближчому майбутньому хочу познімати великі українські фестивалі та почати працювати з нашими гуртами не тільки в контексті репортажів, а й, наприклад, зйомки для промо.
Crazy Town (Дніпро, 2019)
Плани на рік та підтримка під час карантину
Беручи до уваги нинішню ситуацію в світі, складно будувати плани, тому просто – план вижити:) Загалом, як зазначила у попередньому питанні – почати знімати фестивалі та співпрацювати з більшою кількістю організаторів та наших гуртів. З приводу підтримки – просто не забувати і, коли все мине, кликати на свої івенти, які я із задоволенням зафіксую. А поки що передивляйтеся фотографії, ставте лайки та мийте ручки з милом:)
Vovk (Київ, Outsider fest II, 2019)
Ольга Андросова у мережі:
https://www.instagram.com/olyocean.ph
https://500px.com/olyocean
https://www.facebook.com/olyocean
Інші матеріали у цій рубриці — https://www.neformat.com.ua/rubrika/fotomoment
Фото Ольги Андросової