Abusive Fisherman — Вижу Тебя Насквозь (2021)
Чернігівський авангардний гурт Abusive Fisherman випускає другий альбом, послідовник дуже непересічного лонгплею "Клятвопреступник (Oathbreaker)", за підтримки лейблів Neformat Family і Trismus Records.
Альбом "Вижу тебя насквозь" став першим після збірки "Neformat Family Covers Vol. 1" релізом, випущеним на неформатівському лейблі, тому, як ви розумієте, в редакції до роботи Abusive Fisherman ставляться схвально. Однак, це все ж таки рецензія, а не рекламний текст, тому спробуємо бути якомога об'єктивнішими у цьому суб’єктивному жанрі публіцистики.
Почнемо з того, що альбом складається, на секундочку, аж з 24 треків, що, однак, на 5 треків менше, ніж на дебютнику. Натхнення Abusive Fisherman явно не бракує. Відкриває альбом пісня "Пандемия Страха" про недовіру людей одне до одного. Музиканти одразу демонструють, що на альбомі будуть цікаві музичні ходи, буде згадуватися маткор, гурти Паттона та інший авангард, однак лірика далеко не завжди буде зрозумілою, як на слух, так і під час прочитання текстів. Що хотів сказати автор, залишається відкритим до інтерпретації.
Далі йдуть пісні про 9 травня та ветеранів і "Белый Флаг", які в мене особисто викликають суто негативні емоції.
"09.05"
Когда умрёт последний ветеран
Кто будет помнить о той войне
И заплаченной цене?
Теперь власть пытается всё исказить
Не думай! Открой рот! Глотай!
Я щиро вірю в те, що мистецтво має провокувати емоції, і вони в мене провокуються! Друга Світова Війна — це серйозний і трагічний епізод в історії України, але цей трек викликає паралелі з "побєдоносієм". Хоча, можливо, це якраз і про подібну пропаганду і як її не думаючи ковтають? Річ у тім, що тексти можна прочитати з різних сторін, і тут хочеться розвести руками. Бо якщо йдеться про якісь актуальні та соціальні посили в текстах, то хотілося б, щоб думка була донесено максимально зрозуміло.
Але якщо слухати альбом неуважно і потреково та не вчитуватися у тексти, то всі ці думки реально неможливо вловити через те, яку вакханалію влаштовують музиканти. Всі ці джазові та маткорові збивки, які перебиває, наприклад, блек-метал та постпанк як у треці "Нанолузер" дуже відволікають від абстрактних з точки зору позиції текстів, у яких, однак, є слова, які завжди провокуватимуть жваве обговорення, якщо не сказати "срач".
Є на альбомі і треки, в яких мені дуже подобається поетичність текстів у поєднанні з оригінальністю музичних рішень, наприклад, "Ответ" чи декламація віршу "Было Ли" у супроводі гітари та глітчевих семплів. Або "С Ветром По Миру", яка починається як лаунджева джазова композиція, аж поки не вибухає фразою: "Я плохой человек, меня гложет невозможность искупления" та бластбітами.
Екватором платівки стала дивна танцювальна композиція під назвою "Терпіли", на якій можна почути українських політиків, від яких одразу починає нудити, але музика змушує рухатися. А далі знову агресія та злість і більше про особисте, тому виходить зачепити.
Встряхнут ли хорошенько нас
После спячки долгой в персональных комах
Когда прошлое обесценилось
Друзья становятся случайными знакомыми
Я солнцу хочу посмотреть в глаза
За горизонтом что, за окном и шторами
И плюнуть гневно, возложив вину
За то, что друзья становятся знакомыми
Знову декламація в "Уходящий поезд" та продовження, мабуть, моєї улюбленої пісні з першого альбому "Мудрец 2". Майже кровостокоподібні треки "Я Задумываю" та "Вечный Сезон Грибов", а ще "Скорлупа", на якому вже вдруге вривається саксофон від Sexy Frog, стали для мене хайлайтами другої частини альбому. Взагалі друга частина альбому, як на мене, вийшла набагато більш вдалою.
На мою думку, найбільша проблема Abusive Fisherman у недостатньому саморедагуванні. Зрозуміло, що музиканти повністю віддаються творчому пориву, пишуть багато, створюють концепти та підіймають теми від модників та блогерів до якихось соціальних процесів, але інколи краще дати менше і залишити слухача спраглим до нового, аніж дати забагато і частково відбити апетит. Собі я насмикав треки, які слухатиму, та видалив ті, які точно не стану. А може, якщо релізи Abusive Fisherman сприймати як збірки треків, а не як альбоми, то й очікування будуть іншими?
Abusive Fisherman змушують порпатися у їхній творчості, знаходячи щось, що припаде тобі до смаку, і випускаючи все, що прийшлося до смаку їм самим. Така музика завжди буде андеграундом і музикою аутсайдерів, але, можливо, матиме культовий статус серед тих, хто "викупає". Я ж залишаюся з дуже змішаними почуттями від цього релізу. Робота дуже амбітна і проєкт однозначно унікальний, але залишаються "але"...
Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua
Abusive Fisherman — це чернігівська команда, яка поєднує у своїй творчості елементи дуже різних жанрів — панк-року, репу, ембієнту, металу, джазу і не тільки, що викликає асоціації з творчістю Майка Паттона. Самі ж учасники серед інфлуенсів згадують The Dillinger Escape Plan, Converge, ранній Norma Jean, Every Time I Die, Mr. Bungle, Fantomas, Anal Cunt, Nirvana тощо. Гурт утворили добре знані представники чернігівської сцени, а саме Pierre Hot (Dan Stark, Dogs Have No Hell) — вокал, Antifreeze — ударні / вокал, Tungu (Remorse, Keepleer 18) — семпли/вокал і Tony Xiommi (Dan Stark, ЗМА) — гітара, вокал.
Дебютний альбом "Клятвопреступник" гурт видав у 2019 році, після чого півтора року працював над новим повноформатником, майже не даючи живих виступів. Окрім того, команда записала кавер на Victim Of Chance для нашої збірки "Neformat Family Covers Vol.1".
Abusive Fisherman у соцмережах:
https://www.facebook.com/abusivefisherman
https://abusivefisherman.bandcamp.com/
https://www.instagram.com/abusivefisherman