stonefromthesky: Я намагаюсь робити музику, яка була б поза часом
stonefromthesky представляє другий повноформатний альбом у своїй дискографії. Ми дізналися більше про роботу над альбомом, його візуальну частину та найближчі плани виконавця.
Олексій Зінченко заснував цей проєкт у 2012 році. У 2014 році вийшов дебютний EP проєкту — "Orbital", а зараз на рахунку виконавця вже два EP, два повноформатні альбоми й навіть саундтрек до гри "Undungeon"!
Музика stonefromthesky існує на межі тріп-хопу, IDM та experimental, а серед джерел натхнення Олексій вказує гурти на кшталт Neurosis, Massive Attack, Rosetta, Deftones, Tool, Dryft, Down чи Cult of Luna.
"Zero Origin" — це другий повноформатний альбом stonefromthesky. За словами музиканта, він починається там, де закінчився його минулий ЕР "Schema Theory" (2019), та розвиває ідеї далі в похмурий футуристичний звуковий пейзаж, жанрово покриваючи спектр electronica, trip-hop, breakbeat, bass та IDM.
"Schema Theory" — дуже глобальна науково-фантастична робота, може, і дуже підсвідомо. Але не складно уявити, як це звучить на виставках сучасного метамистецтва, де іншопланетні фріки шокують своїми дикими неймовірними перфомансами, та на рейвах для міжгалактичних інтровертів, де колись народилися танці андроїдів. Та уява ламається, трек від треку, і не перестає малювати образи підсвідомого фантастичного арт-гаусу, що бачить лише слухач", — писав у рецензії Олекса Блїдий.
То що ж ми почуємо на новому лонгплеї?
Робота над альбомом
Олексій Зінченко: Над цим релізом я почав працювати восени 2019-го, одразу після виходу мого минулого ЕР "Schema Theory". Попри те, що деякі треки з нового альбому я вже "обкатував" у лайв-сеті, мені знадобився певний час, щоби знайти саме той звук, який я хотів би створити. Потім стався Covid, що значно сповільнило роботу, але у 2021 весь продакшн альбому був завершений. Оригінальною датою релізу було 8 квітня 2022, але 24 лютого Росія почала повномасштабну війну проти України, і реліз відклався.
Хоч "Zero Origin" і не планувався як концептуальний альбом, з часом його все ж таки зв’язала спільна тема футуризму і вектору розвитку цивілізації. Найважливішим для досягнення кінцевого результату для мене була точність передачі певних емоцій і створення звукового світу, який можна почути на альбомі.
За мастеринг альбому відповідав Rafael Anton Irisarri з Black Knoll Studio
"Протиставлення майбутнього з минулим, зведене в абсолют, проявляється в альбомі через використання складних програмних алгоритмів у контрасті з базовими звуками синтезаторів, акустичних інструментів та польових записів — оркестру тембрів, що розповідає історію постлюдства та майбутнього племінного ладу", — йдеться в пресрелізі.
Підхід до творчості
Музикант працював над альбомом самостійно протягом декількох років і в різних студіях. Водночас не можна сказати, що в цей час слухач був кинутий напризволяще й довго та нудно чекав хоч чогось нового від Олексія. Насправді музикант постійно нагадував про себе живими вступами, відео, саундтреком до гри чи просто контентом у соцмережах, зберігаючи таким способом баланс між присутністю в житті своїх фанів та ретельною працею над новими композиціями.
Олексій: Питання в тому, що ти хочеш привнести в і так перенасичений всесвітній каталог музики? Я прагну створювати щось таке, чого я ще не чув, комбінувати змінні так, щоби досить чітко виражати свої ідеї, і намагаюсь робити таку музику, яка була б поза часом. Така робота потребує перевірки ідей із певним інтервалом. Тобто створення музики апріорі затягується через те, що ідея повинна працювати не тільки тут і зараз, а потенціально й через рік, пʼять, десять років. Добре, що з досвідом виходить швидше виділяти хороші ідеї.
Візуалізація
Доносити музику до слухача важливо не лише через звук, але й через образи. У цьому stonefromthesky вже неодноразово покладався на Вадима Сапатрила. І знову саме його серія сюрреалістичних нічних фотопейзажів, які по духу близькі до музики, буде супроводжувати альбом.
Олексій: Вадим Сапатрило — відеомейкер та фотограф із міста Черкаси, мій давній друг. Ми з ним співпрацюємо вже майже десятиліття в тій чи іншій формі. Він є автором більшості відео з моїми лайвами, а також кліпів. У нас із Вадимом є порозуміння такого рівня, що нам не треба довго щось обговорювати. Ми майже без слів можемо зробити так, як треба. Це дуже пришвидшує роботу, тому що не треба витрачати час на зайві речі.
Фото Вадима Сапатрила
Також новий лонгплей супроводжуватиме й новий кліп на пісню "Spectre", де місто постає таким собі гіперурбанізованим ландшафтом, що поглинає людину. Наприкінці 2020-го його зйомки проходили в Києві та передмістях. Режисером роботи є той самий Вадим Сапатрило, оператором був Костянтин Капітоненко, а візуальні ефекти зробив Сергій Кочмар — автор обкладинки альбому.
Олексій: Це, скажімо, візуалізація можливого розвитку цивілізації, гіпербола перенаселення й перенасичення, роздум над місцем людини/індивіда в системі ґарґантюанського маштабу.
Для мене на цьому етапі Київ — зручне місто. Тут достатньо музичних івентів і інфраструктури для руху вперед. Звісно, темп життя тут зовсім інший порівняно з меншими містами. Гадаю, що у всього є ціна.
А безперервна забудова, як і перенаселення — це відчутні виклики для цивілізації, для яких ще знадобиться вигадати рішення.
Реліз кліпу запланований на грудень, тож поки можемо повернутися до попереднього спільного відео Олексія Зінченка та Вадима Сапатрила
Війна
Як розповідав вище Олексій, через повномасштабне вторгнення йому довелося перенести дату виходу альбому, але на сам матеріал ці події не вплинули, адже музикант завершив роботу над ним ще наприкінці 2021-го.
Олексій: У перші тижні війни мені, як і більшості моїх знайомих, було неможливо слухати музику. Але згодом крок за кроком потреба в мистецтві повернулася.
Війна надала моїй музиці більшої ваги та цілісності, а також розкрила нове розуміння культури. Зараз як ніколи важливо підтримувати українське мистецтво, щоби дати чіткий сигнал, що тут суверенна держава з потужною самобутньою культурою.
Плани
Зараз Олексій планує завершити новий ЕР, уже з треків, розпочатих конкретно в період війни, а заразом працює над ще кількома релізами, подробиці яких поки не розкриває.
"Цей матеріал виражає український дух, як я його бачу, і для мене він є певною мірою документальним", — додає Олексій про матеріал запланованого мініальбому.
Наостанок він залишає читача з матеріалом щойно випущеного альбому сам-на-сам та радить вмикати фантазію:
"Як на мене, то музика — форма передачі емоцій, яка набагато потужніша за текст, тому що вона не закрита в мовні рамки. Тобі не треба знати мову, щоби відчути складну емоцію. Це більш старовинна форма комунікації.
Мені набагато більше імпонує, коли людина знаходить у музиці або будь-якому творі мистецтва щось своє. Так твір із чогось абстрактного стає частиною історії самої людини. Ніякі слова не можуть конкурувати з фантазією".
Ознайомитися ближче з творчістю stonefromthesky:
https://linktr.ee/stonefromthesky