Soundcloud запускає систему "fan-powered royalties"
Музична платформа Soundcloud з 1 квітня запускає альтернативний стримінговий сервіс, де гроші фанів будуть спрямовуватися лише тим виконавцям, яких вони справді слухали.
Відповідна інформація з'явилася на самій платформі. SoundCloud оголосив, що стане першим стримінговим сервісом, який почне спрямовувати гроші підписників лише до виконавців, яких вони слухають. На платформі зазначають, що сучасна практика для потокових сервісів, включаючи Spotify, Deezer та Apple, полягає в об’єднанні виплат роялті та їх розподілі, виходячи з того, які виконавці мають найбільші прослуховування. На практиці це означає, що більша частина доходів дістається мегазіркам те великим лейблам, які володіють правами на їхню музику, а меншим виконавцям лишаються крихти.
Це підтверджує свіже дослідження французького Centre National de la Musique, яке показало, що, наприклад, 10% усіх річних надходжень платформи Deezer припадає лише на 10 топ-виконавців, а перехід до моделі, орієнтованої на виплату від фанів до гуртів, які вони справді слухають, дав би змогу вивільнити та перерозподілити 4,5 мільйони євро серед купи дрібніших команд.
На Саундклуді обіцяють, що їхній підхід забезпечить незалежним виконавцям більше рівності та прозорості в отриманні доходів від стримінгу пісень, а накрутки та боти не працюватимуть, тільки реальні фани. Роялті будуть виплачуватися залежно від дій, часу і частоти прослуховування цих фанів, а саме:
1. Яка частка загальномісячного прослуховування конкретного фана припадала на певний гурт.
2. Скільки реклами припало на цього фана.
3. Чи має фан підписку на SoundCloud Go+.
Отже, музикантам буде вигідно активно взаємодіяти та розвивати свою фанбазу на Саундклауді. Разом з тим доступ до цієї системи виплат отримають лише ті виконавці, які верифіковані для монетизації через сервіс SoundCloud Premier (а отже мають підписку Pro Unlimited), або є користувачами сервісу Repost by SoundCloud. Ще однією перешкодою в українських реаліях може стати той факт, що система монетизації Саундклауду прив'язана до платіжної системи PayPal.
На платформі упевнені, що така система виплат допоможе краще розвиватися як окремим незалежним виконавцям, так і нішевим жанрам музики.
Водночас цікаво, що, за інформацією видання The Guardian, цього року керівники мейджор-лейблів заявили британській парламентській комісії, яка розслідує економіку стримінгів, що для платформ може бути надто складно переходити до виплат роялті на основі фанів. Але у Саундклауді з цим не погоджуються та зазначають, що нова модель, навпаки, у багато разів спростила їхні розрахунки.