Союз творчості та технологій або чому музикантам пригодиться робота в ІТ
Галузь IT, через свій невпинний розвиток, потребує все більше кадрів, серед яких є також люди, спраглі до вивільнення творчої енергії. Несподівано, але декому професійні навички допомагають у тому, що було хобі спочатку – у музичній діяльності, а іншим, навпаки, саме ця діяльність проклала дорогу до місця роботи. Та й взагалі синтез сучасних технологій, робочої та творчої сфери є новим етапом у житті музики як явища.
У більшості випадків творчій фазі музиканта передує вибір професії. Добровільний чи ні, він вже свідчить про деякі здібності людини, що можуть несподівано стати в пригоді. Так цьогорічний виступ електронного андеграундного виконавця Реніка Белла, вчителя за освітою, говорить багато про напрям, у якому рухається музика та рейв-культура. Хоча користуються розвитком сучасних технологій не лише представники жанру електронної музики, а майже всі виконавці й на зовсім різних етапах творчості.
Приміром, учасники метал-гурту Nug Євген Тарасенко (ударні) та Юрій Попов (гітара) розповіли, що їхні професійні навички з айті галузі допомогли уникнути рутинних завдань під час поширення інформації про гурт – ведення соціальних мереж, розсилки повідомлень, налаштування сервісів з поширення.
Набагато глибше пізнання цифрового світу та пристрасть до музики завели екс-учасника гурту Krobak Марка Ніколюка, який ділиться своїм досвідом розробки цифрової гітари Jammy:
"Вона (ред. ця гітара) по суті і гаджет, і музичний інструмент – тому в однаковій мірі корисні були як музичні зв’язки, так й ITшні. Професійні навички у музичній сфері теж допомагають, досвід онлайн-маркетингу та poject-менеджмент, але особливо – стресостійкість."
Нині Марко грає на бас-гітарі у новоствореному гурті The Roadmarks і досі не відмовляється від ідеї об’єднувати те, що об’єднати можна:
"Ще навіть до роботи над Jammy я топив за те, що в офісі повинна бути музична кімната і музиканти повинні об’єднуватися та створювати щось цікаве в рамках корпоративних подій або просто на дозвіллі."
Примітним є те, що до команди розробників вищезгаданого винаходу долучилося багато київських музикантів, зокрема Данило із гурту "Хмарно з Проясненнями", Сергій Павлюк з Kasu Weri, а також Марія Теплицька – солістка окультного дум гурту Mother Witch & Dead Water Ghosts, у житті якої робота та музика також тяжіють до злиття:
"Вийшло так, що ми хотіли писати альбом у Києві й прозвучала пропозиція переїхати туди на деякий час. Переїжджали ми вже на роботу – спершу технічна підтримка в одній компанії, а згодом в іншій, що випускає гітари та MIDI-контролери, й за службовим обов’язком мені довелося вчитися грати на гітарі, що я роблю прямо в офісі, раз на тиждень. Окрім того, у нас є музична кімната, яку ми вже декілька разів використовували для запису демо гурту."
Альтернативні заняття, що народилися на місці, пов’язаному з обов’язками робочими, свідчать про одну характеристику, яка дозволяє багатьом працівникам айті створювати те, чим ми захоплюємося на їхніх концертах – про вільний час. Цій особливості своєї роботи завдячують учасники гурту Somali Yacht Club – всі до одного з галузі інформаційних технологій. Великою перевагою для творчості гітарист Артур Савлук називає більш-менш вільний графік, що "дозволяє більше турити та фестивалити", а також фінансову незалежність, оскільки праця добре оплачується. Микола Превір з колективу Zoanthropy, у якому грають три програмісти, коментує ситуацію подібним чином:
"Ні для кого не секрет, що в IT хороша оплата праці. А музика — це постійні витрати на інструменти, репетиції, студію чи мерч. Для середньостатистичного андеграундного гурту все це окуповується лише частково".
Невіддільність візуального супроводу від музичних релізів або від живого концерту важко переоцінити. Тож, звісно, є музиканти, що надають перевагу розробці мерчу власними силами, користуючись професійними навичками й тим самим полегшуючи собі життя. Так басист київського панк-гурту Wendeavor Олександр Князюк займається графічним дизайном, що також знадобилося в його творчості:
"Дуже допомагали навички композиції та типографіки для афіш — шрифт підібрати, підготовка до друку мерчу та стікерів, розуміння різниці в кольорових схемах, а також матеріалах друку тощо".
Нині помітний кожному синтез сучасних технологій та творчої сфери, що довгий час була традиційною та недоторканною, породжує нові явища та способи досягнення цілей гурту. Тоді й зараз – стають все більш полярними поняттями, а музиканти, саме зараз, стають більш вправними у межах свого колективу. Кількість етапів перед випуском альбому чи сингла скорочується, потребує менше зусиль та учасників процесу. Просування творчості, поширення інформації про концерти та релізи, створення списків тур-дат або навіть складання маршрутів туру на рівні з підтримкою зв’язку між організаторами та музикантами, сучасна обробка звуку чи запис за допомогою онлайн-студій — все це отримало шанс на спрощення й автоматизацію. А працівники сфери ІТ з відповідними професійними навичками й поготів можуть користатися привілеями сучасного цифрового світу. Ті з них, яких ми із задоволенням слухаємо, органічно поєднали обов’язки, без яких не можна вижити нікому (тобто роботу), з обов’язками, без яких було б важче вижити саме їм.