Вілл Кіллінгсворт: намагаюся нікому не відмовляти, якщо можу допомогти

Вілл Кіллінгсворт з Dead Air Studio (Western Mass, USA) відомий уважним українським меломанам за зведенням та мастерингом не менше дев'яти релізів місцевих гуртів. Отже, ми вирішили, що буде цікаво дізнатися більше про Вілла та його роботу. 

Ось список українських релізів (який нам вдалося зібрати), створених за допомогою Вілла Кіллінгсворта:

— Ти пам'ятаєш перший український гурт, з яким працював? Чи знаєш, як і чому вони тебе знайшли?

— Я гадаю, що першим українським гуртом, з яким я працював, були Sike. У 2013 році вони зв'язалися зі мною, тому що їм сподобалися деякі хардкор-гурти Массачусетса, з якими я працював. Це завжди класно — дізнатися, що щось, над чим ти працював, знайшло свій шлях по всьому світу. Було чудово, що вони зі мною зв'язалися!

— Тепер, коли ти працював з великою кількістю українських колективів, чи можеш назвати деякі особливості наших гуртів або їхньої музики?

— У мене є відчуття, що українські гурти, з якими я працюю, персонально зацікавлені у своїй музиці, і що вони дійсно розвивалися і працювали для створення свого ттворчого самовираження, що дійсно круто. Схоже, існує відчутне захоплення роботою над записом і є певна мистецька позиція.

— Коли я шукала список місцевих гуртів, з якими ти працював, помітила, що майже всі вони записували свою музику в різних місцях, з різними людьми та у різних умовах. І ти, очевидно, не можеш контролювати ці процеси, але чи має це значення під час зведення або мастерингу? Чи можеш ти відмовитися від роботи з деякими гуртами тільки тому, що не можеш зробити нічого з матеріалом, який тобі надіслали?

— Я отримую записи з широким діапазоном якості звуку, і можливість працювати з ними — це, мабуть, одна з найважливіших навичок, які я мав розвинути. Я намагаюся ніколи нікому не відмовляти, якщо можу допомогти. Якщо я бачу, що є якісь обмеження якості звуку, то, безумовно, повідомляю про це гурт, аби кожен мав реалістичні очікування. Іноді мені відправляють треки дуже фрагментарно або невпорядковано, і мені доводилося просити гурт провести певну організаційну роботу, але, на щастя, це відбувається не дуже часто.

— Чи працюєш ти зараз над новими українськими альбомами? Якими, якщо не секрет?

— Недавно мені відправив декілька треків український гурт, але, думаю, що зарано ділитися подробицями. Крім того, думаю, що список, який ви надіслали, справді містить найактуальніші гурти, з якими я працював — Моча. Я думаю, цей запис вийшов дійсно крутим!

— Наші музиканти часто говорять, що ти вмієш зробити трохи "брудне" звучанні (що є позитивною характеристикою) за дійсно низькими цінами, але з високою якістю. Як ти поєднуєш ці два моменти?

— Думаю, що низький рівень цін є важливим для роботи з незалежними групами, з якими я хочу працювати. Зараз я побудував роботу таким чином, щоб бути в змозі працювати над декількома міксами водночас, але це було для мене доволі важко ще 10+ років тому. Багато роботи зі зведення та мастерингу передбачає творче вирішення проблем, і зниження цін частково вдалося досягнути за рахунок покращення роботи в різних аудіо ситуаціях.

Щодо "брудного" звучання, то це справді залежить від самого гурту і того, чого вони прагнуть, але головним чином йдеться про захоплення та збереження енергії, яку гурт створює під час написання та виконання пісень. За допомогою цифрового запису неважко звучати надто "чисто" і навіть нудно. Раніше я працював лише з аналоговим пультом для зведення та іншим наявним обладнанням, щоб різними способами забезпечити овердрайв певних елементів або цілого міксу. Коли я почав працювати в Pro Tools багато років тому, для мене найважливішим було знайти нові підходи до овердрайву і досягти подібних результатів. Але визнаю, що я трохи залежний від овердрайву!

— Інша цікава думка українських музикантів: робити мастеринг хардкор-релізу добре у країні, де народився жанр. Ти особисто відчуваєш, що чимось ближчий до хардкору або панк-музики?

— Це хороше питання. Я не думаю, що це обов'язково стосується місця походження, хоча певний зв'язок є. Однак, я вважаю, що панк і хардкор мають різні погляди та підходи у різних місцях. Гадаю, позиція та манера виконання деяких американських панк і хардкор-гуртів пов'язані з тим, з чим люди поєднані і сподіваються відобразити на своїх записах. Багато разів гурти зв'язувались зі мною, подібно до Sike, бо я працював з гуртами, що надихали їх самих, і вони хотіли досягти подібних результатів. Референси, подібні до цього, безумовно,  корисні, тому що у такому випадку я можу зрозуміти, що саме послужило натхненням для створення того першого запису і що допомогло зробити його звучання саме таким.

— Чи є якась складність або відмінність для тебе у роботі, коли вокалісти співають слов'янськими мовами?

— Я повинен бути обережним, щобне прибрати надто багато звуків "С", оскільки вони важливі для вимови, але в іншому це доволі просто. З іншого боку, я вже звик працювати з вокалістами та треками хардкор гуртів, у яких я не можу зрозуміти багато текстів.

— Ти працював із різними гуртами з різних країн. Що можеш розповісти про сучасне становище d.i.y. музики та її спільноти по всьому світу? Чи сильна вона зараз, або ж, навпаки, переживає не найкращі часи?

— Я думаю, що d.i.y. спільнота дійсно плідна в ці дні, і те, що речі можуть швидко поширюватися у глобальному масштабі, досить чудово. Але недоліком цього я вважаю те, що виділитися і бути почутим новим гуртам може бути трохи важче.

— І, нарешті, кілька слів українським музикантам і слухачам)

— Я, безумовно, вдячний митцям, які звернулися до мене, щоб попрацювати з ними, і я радий ще більше працювати з українськими гуртами, а також колективами з усього світу. Це честь, що люди довіряють мені свої художні творіння!  

Вілл Кіллінгсворт:

http://deadairstudios.com/
https://www.facebook.com/DeadAirRecordingStudios

Neformat.com.ua ©