Як український лейбл перевидав культовий сладж-альбом

Через 24 роки з моменту появи на світ славнозвісний альбом "D.A.M.N." японського сладж-гурту Greenmachine вперше виходить на вінілі. І це завдяки зусиллям саме українського лейбла! Розповідаємо докладно, хто та як долучився до цього процесу.

"D.A.M.N." — дебютний реліз знаного японського гурту Greenmachine, що вперше вийшов у 1996 році на місцевому лейблі TASTE Recs., а пізніше був перевиданий на культовому американському лейблі Man's Ruin Records. Альбом дістав схвальні відгуки від всесвітньовідомих музичних видань. Так, Metal Injection охарактеризував його як "шедевр, що випередив свій час і який ніколи не втратить актуальності", а Metal-Archives стверджує, що саме так звучить справжній сладж. Свого часу, ще у 2000-х роках, високо оцінили творчість гурту і юзери форуму Неформат. Хто ж тоді міг подумати, що у 2020-му український лейбл видаватиме японців на вінілі! А це таки сталося.

Лонгплей "D.A.M.N." став наступним релізом у циклі Robust Relics Series (першими були також японці Eternal Elysium) українського лейбла Robustfellow. Філ Добров об'єднав навколо цієї ідеї одразу кілька організацій зі всього світу, а саме американський лейбл Riff Merchant, японський Long Legs Long Arms і тайваньський Bad Moon Rising. Завдяки цій співпраці реліз уперше вийшов на вінілі, а також був перевиданий на дисках.

"Токійський лейбл 3LA славиться своєю підтримкою як локального, так і світового андерграунду та виваженою якістю релізів. З Akihito ми познайомилися доволі давно, провернувши кілька трейдів. Нью-йоркський RMR ще доволі молодий, але амбіційний лейбл, що має гарний смак. Як тільки мова зайшла про перевидання "D.A.M.N.", ми швидко знайшли спільну мову і вже з перших нот спалахнула взаємна іскра", — розповідає про цю міжнародну співпрацю Філ Добров.

Варто зазначити, що раніше кілька відомих американських лейблів уже виявляли бажання видати "D.A.M.N." на вінілі, але щось не зрослося. Та, нарешті, зірки зійшлися й саме команда Robustfellow стала ініціатором та куратором цього артпроєкту.

"Перший контакт із гуртом Greenmachine почався ще у 2016-му році з рецензії на кремезний мініальбом For The Night And Blood, а надалі і включення розривного треку "Rapidfire" до збірки Robustfellow Sampler 2018. Ми також неодноразово зважували можливість запросити японців зіграти Robust Gig у Києві. Невдовзі розпочався діалог про можливі перевидання релізів. Кілька років забрав процес пошуку майстер-тейпів, ексклюзивних бонус-треків та узгодження домовленостей щодо прав", — пригадує Філ Добров.

Самі ж учасники Greenmachine підтверджують, що й раніше діставали пропозиції про перевидання дебютника від різних лейблів, однак не мали сильного бажання займатися минулими релізами.

"Одначе, коли ми бачили неймовірну реакцію під час виконання цього альбому на запит організаторів європейського туру у 2018 році, у нас було, з чого обирати. А Robustfellow щиро та наполегливо висловлювали нам свою зацікавленість.

Ми не очікували, що наша музика вийде далеко за межі Японії! У Robustfellow справді професіональний підхід до роботи. Звучання, артворк, ведення справ — усе на вищому рівні. Вони працюють із пристрастю. Ми хочемо працювати з ними завжди. Нас розділяє велика відстань, однак ми дуже близькі по духу. Ми справді поважаємо Robustfellow", — зазначають музиканти.

Greenmachine band photo 3

Особливості перевидання не обмежилися тим, що ініціював процес український лейбл, Звісно, Філ залучив до роботи над ним і українських спеціалістів. Так, художнє оформлення ще у 2018-му виконав Ярослава Гроб, який співпрацював із багатьма українськими гуртами, зокрема, Dan Stark, Oh, Deer!, The Symbioz, Обрій, Selma, Good Bye Earth, Карта Мира, Displease, Skruta тощо.

Перед Ярославом стояло не найпростіше завдання, адже в 1997 році на Man’s Ruin альбом вийшов з обкладинкою художника та власника лейблу Френка Козика, яка, кажуть, шокує й донині.

R-1692706-1477360488-8639.jpeg

"З артворком Френка Козика, звісно, ознайомився, але потребував свого враження/пережиття цієї музики. Саме вона була містком/зв'язком між нашими обкладинками, навіть, швидше, між їхньою візуалізацією або баченням. Насправді розповідь про те саме, лише різними методами та медіумами. Усього інша манера оповіді", — зазначає Ярослав.

Український художник, до слова, відомий тим, що береться далеко не за кожну роботу.

"Усе базується довкола першого враження від матеріалу. Я не був знайомий із цим релізом, і доволі обмежений знаннями в цьому музичному жанрі. Мене повели за собою звучання й емоційність. Спочатку сприйняв це все як якийсь асфальтний каток, що несеться з пагорба вниз, давлячи та трощачи все і всіх. Потім розгледів/розслухав мізантропічні настрої, які корелюють із фото першої версії обгортки. Це доволі цікавий альбом і хороший досвід!", — додає Ярослав.

Свою роботу Ярослав характеризує, радше, як ілюстрацію вражень від музики, як доповнення альбому, а не ілюстрування, та називає односторонньою взаємодією без прихованих символів або образів.

Ще одним українським спеціалістом, який попрацював над перевиданням став Ярослав Necromandus Прокопчук, учасник Robustcrew, що виконав мастеринг релізу в Україні в період 2018–2019 років.

Ярославові не вперше довелося попрацювати з японською музикою, адже саме він займався фінальним мастерингом перевидання на дисках альбому "Searching Low & High" Eternal Elysium у рамках серії Robust Relics Series.

"Японська важка сцена дуже особлива в плані звучання. Багато альбомів різних виконавців мають одну спільну рису — вони звучать надпотужно, на межі так званої loudness war. Тим паче, що це кінець 90-х років, коли підхід до запису "чим гучніше, тим краще" вважався аксіомою. З огляду на те, що пріоритетним було саме видання на вінілі, головним завданням стало розвантажити саунд, зробити його більш комфортним для прослуховування з аналогового носія.

Найбільша проблема була з бонусними треками, записаними наживо. За всіма параметрами вони дуже відрізнялися від основної, студійної частини альбому. Робота з цими треками була більше схожа на реставрацію. Я зробив чорновий варіант, гурт нічого крім "sounds great!" не відповів, і стало зрозуміло, що ми на правильному шляху", — розповідає Ярослав.

Він додає, що особливих забаганок гурт не озвучив, тому все робилося під відповідальність і під бачення лейблом цього релізу.

Greenmachine band photo 2

Наразі команда Robustfellow уже працює над продовження серії Robust Relics Series і це знову будуть японці!

"Наступний реліз також прийде з землі, де сходить сонце. Уже готується динамічна обкладинка від одного з Robust Artists, але це тема окремої чайної церемонії.

Японія — це особливий всесвіт, починаючи від екзотичного односолодового віскі, унікального кінематографа, традицій ілюстрації, літератури, продовжуючи нестандартним підходом до створення музичних композицій і шліфуючи картриджами для нінтендо. Ми можемо та маємо багато чому навчитися один в одного.", — зазначає Філ Добров.

 

Лейбл RobustFellow бере свій початок у 2013 році. Крім діяльності лейблу, хлопці займаються організацією масштабних концертів та фестивалів. За їхньої участі, до України приїжджали Weedeater, Mars Red Sky, Greenleaf, Elder, Loinen, Methadone Skies та інші. На лейблі виходили збірки Electric Funeral Cafe та альбоми таких українських гуртів як Bomg, Celophys, Ethereal Riffian, Somali Yacht Club та Soom.

Greenmachine було названо на честь пісні "Green Machine" гурту Kyuss, другої композиції з альбому "Blues for the Red Sun". У 1996 році гурт випустив дебютний альбом "D.A.M.N." на місцевому лейблі TASTE Recs., який був перевиданий пізніше на Man's Ruin Records.
Два роки потому вийшов наступний альбом "The Earth Beater" (на тому ж лейблі).
У 1999 році гурт розпався, та у 2003 знову возз'єднався. З новим басистом у складі музиканти випустили альбом "The Archives of Rotten Blues" (2004) на лейблі Diwphalanx Records.
У 2005 році гурт узяв участь у серії концертів The Wizard's Convention, і його виступ було записано та видано на DVD, де також присутні їхні музичні колеги з Японії: Boris, Church of Misery й Eternal Elysium. У 2007 році гурт знову розпався. У тому ж році вийшов DVD під назвою "This is the End" із записом останнього виступу команди.
З того часу відбулося декілька виступів гурту в рамках реюніону. Перший мав місце у 2010 році, другий — у 2013 році. Після цього гурт знову об’єднався, у 2014 році прийняв до своїх лав нового учасника, й у 2016-му випустив "FOR THE NIGHT AND BLOOD EP" (Daymare Recordings). У 2019 році вийшов повноформатник "Mountains of Madness" на лейблах Long Legs Long Arms і Daymare Records.

Greenmachine у мережі:

https://www.facebook.com/GREENMACHiNE.Hardcorerock/
https://www.instagram.com/_grmc_/
https://twitter.com/grmc_info

Robustfellow у мережі:

https://www.facebook.com/RobustfellowProds
https://www.instagram.com/robustfellow_prods
http://www.robustfellow.bandcamp.com

Фото надані лейблом 

Neformat.com.ua ©